112 çağrılarının yüzde 64’ü asılsız çıktı: Kedi için bile aramışlar
112 merkezinde görevli personelden Fatma Öztürk, bazen acil durumlar dışında da arandıklarını belirterek, “Biz her çağrıya cevap vermekle yükümlüyüz. Ancak çok sayıda gereksiz çağrılar geliyor. Örneğin kedisi hasta olup ambulans talep eden var, çocuğun okul kaydını başka okula almak isteyen veliler oluyor” dedi.
Mardin’den 2024’te 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen çağrıların yüzde 64’ünü gereksiz aramalar ve asılsız ihbarlar oluşturdu. Çağrı merkezini çok kez asılsız yere arayan 111 kişiye ‘Kabahatler Kanunu’na göre toplamda 201 bin TL ceza kesildi.
Mardin 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Hülya Karaboğa, emniyet, sağlık, jandarma, itfaiye, orman, AFAD ve sahil güvenlik birimlerine ait acil çağrıların karşılandığı merkezde, ilgili kurumlar arasında koordinasyonun sağlandığı ve acil durum ekiplerinin en kısa sürede olay mahallinde olmasını sağlamaya çalıştıklarını söyledi.
Merkezde Almanca, İngilizce, Rusça ve Arapça dil bilen tercümanlar tarafından da turistler için hizmet sunulduğunu dile getiren Karaboğa, engelli vatandaşların da engelsiz 112, E-Call gibi uygulamalarla ulaşabildikleri gibi kısa mesaj (SMS) yoluyla da ihbarda bulunabildiklerini kaydetti. Karaboğa, “Ekol sisteme sahip olan araçlar ise kaza yaptığında sistem otomatik olarak devreye girer ve 112 Acil Çağrı Merkezi’ni arar. 112 Acil Çağrı Merkezi, arayan aracın konum bilgisini araçta bulunan GPS ile tespit eder” diye konuştu.